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Aktuelle Veröffentlichungen

Publikationen im Projekt NAHGAST

Veröffentlichungen von Langen, N. im Projekt NAHGAST: eine detailierte Aufstellung finden sie hier.

Aktuelle Veröffentlichung:

  • Süßbauer, E.; Mass-Deipenbrock, R.M.; Friedrich, S.; Kreß-Ludwig, M.; Langen, N.; Muster, V. (2019): Employee roles in sustainability transformation processes – A move away from expertise and towards experience-driven sustainability management. GAIA 28/S1: 210-2017. https://doi.org/10.14512/gaia.28.S1.7 Download

Weitere Veröffentlichungen

  • Süßbauer, E.; Mass-Deipenbrock, R.M.; Friedrich, S.; Kreß-Ludwig, M.; Langen, N.; Muster, V. (2019): Employee roles in sustainability transformation processes – A move away from expertise and towards experience-driven sustainability management. GAIA 28/S1: 210-2017. https://doi.org/10.14512/gaia.28.S1.7 Download

  • Lorenz, B.A.; Langen, N.; Göbel, C.; Engelmann, T.; Bienge, K.; Speck, M.; Teitscheid, P. (2019): What makes people leave LESS food? Testing effects of smaller portions and information in a behavioral model. Appetite, 139: 127-144. https://doi.org/10.1016/j.appet.2019.03.026 (freier Zugang bis Juni)
  • Rumpold B.A.; Langen, N.  (2019): Potential of enhancing consumer acceptance of edible insects via information. Journal of Insects as Food and Feed 5 (1): 45-53. Online: https://doi.org/10.3920/JIFF2018.0041

  • Schneider, F.; Part, F.; Göbel, C.; Langen, N.; Gerhards, C.; Kraus, G.; Ritter, G. (2019): A methodological approach for the on-site quantification of food losses in primary production: Austrian and German case studies using the example of potato harvest. Waste Management, 86(1): 106-113. https://doi.org/10.1016/j.wasman.2019.01.020
  • Ohlhausen, P.; Langen, N.; Friedrich, S.; Speck, M.; Bienge, K.; Engelmann, T.; Rohn, H.; Teitscheid, P. (2019): Auf der Suche nach dem wirksamsten Nudge zur Absatzsteigerung nachhaltiger Speisen in der Außer-Haus-Gastronomie. DIW Vierteljahresheft zur Wirtschaftsforschung 2.2018 Stupsen und Schubsen (Nudging): Beispiele aus Altersvorsorge, Gesundheit, Ernährung: 95-108
  • Eberle, U.; Teufel, J.; Quack, D.; Antoni-Komar, I.; Langen, N.; Hirschnitz-Garbers, M. (2018): Ernährungssysteme nachhaltig umbauen. Vier Handlungsfelder für die Politik. GAiA, 27/4 (2018): 394-395. doi.org/10.14512/gaia.27.4.14
  • Langen, N. (2018): Fair Trade Kaffee – (k)eine Frage des Preises?!. Paper presented at Fachtagung zum Forschungsstand des fairen Handels im deutschsprachigen Raum, September 16-18, 2018, Cologne, Germany.
  • Langen, N. (2018) : Nudging in der Gemeinschaftsverpflegung : Nachhaltiges Verhalten anstupsen. UGBforum 5/18 : 227-230.
  • Langen, N.; Teitscheid, P., Freidrich. S., Speck, M.; Bienge, K.; Engelmann, T. (2018): Nachhaltigkeit in der Außer-Haus-Gastronomie. RHW Management 7/8 2018: 42-43.
  • Speck, M.; Bienge, K.; Engelmann, T.; Langen, N.; Teitscheid, P.; El Mourabit, X. (2018): Ressourcenleichten Konsum gestalten – die Stellschrauben der Außer-Haus-Gastronomie. Haushalt in Bildung & Forschung, 3/2018: 89-99. https://doi.org/10.3224/hibifo.v7i3.07
  • Lorenz, B. A.; Langen, N.; Hartmann, M.; Klink-Lehmann, J. (2018): Decomposing Attitudes towards Food Leftovers: Implications for General Attitude, Intention and Behavior. British Food Journal, forthcoming.
  • Vo, T.M.H.; Langen, N.; Hartmann, M. (2018): Vietnamese consumers’ response to corporate social responsibility of modern food retailers. British Food Journal, forthcoming.
  • Engelmann, T.; Speck, M.; Rohn, H.; Bienge, K.; Langen, N.; Howell, E.; Göbel, C.; Friedrich, S.; Teitscheid, P.; Bowry, J.;  Liedtke, C.; Monetti, S. (2018): Sustainability Assessment of Out-of-Home Meals: Potentials and Challenges of Applying the Indicator sets NAHGAST Meal-Basic and NAHGAST Meal-Pro. Sustainability, 10, 562 doi:10.3390/su10020562.
  • Grundmann, S.; Groth, K.; Langen, N. (2018): Vorschläge zur Überwindung des Theorie-Praxis-Gap in der universitären Ausbildung der beruflichen Fachrichtung Ernährung und Hauswirtschaft. Haushalt in Bildung & Forschung. 1/2018: 95-109. https://doi.org/10.3224/hibifo.v7i1.07
  • Lorenz, B.A.; Langen, N. (2017): Determinants of How Individuals Choose, Eat and Waste –Providing Common Ground to Enhance Sustainable Food Consumption Out-Of-Home. Journal of Consumer Studies: 1-26. DOI: 10.1111/ijcs.12392.
  • Siéber, J.M.; Langen, N. (2017): Vielfalt erhalten durch Steigerung der Attraktivität des Berufs Fachverkäuferin bzw. Fachverkäufer im Lebensmittelhandwerk. Haushalt in Bildung & Forschung, 3/2017: 45-60.
  • Lorenz, B.A.; Hartmann, M.; Hirsch, S., Kanz, O.; Langen, N. (2017): Determinants of Plate Leftovers in One German Company Catering. Sustainability, 9(5). doi:10.3390/su9050807. http://www.mdpi.com/2071-1050/9/5/807
  • Lorenz, B.A.; Hartmann, M. & Langen, N. (2017): What makes people leave their food? The interaction of personal and situational factors leading to plate leftovers in canteens. Appetite, 116(1): 45-56.
  • Janßen, D., Langen, N. (2017): The bunch of sustainability labels - Do consumers differentiate?, Journal of Cleaner Production 143: 1233-1245.
  • Klink, J., Langen, N.,  Hartmann, M. (2016). Kommunikation von Nachhaltigkeit–Eine vergleichende Analyse des Schokoladen- und Fruchtsaftsektors. In: Willers, C., CSR und Lebensmittelwirtschaft, Springer, Berlin Heidelberg: 225-240.

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